Spanskapluggslivetiantigua
Publicerat den

Efter att vi lämnade Sydamerika har vi haft en hel del meck med att ta oss fram! Mest för att vi inte tagit några dyra direktbilar utan tagit oss fram med långsamma kycklingbussar! Ratade amerikanska skolbussar som på något mystiskt sätt rullat vidare och bosatt sig över hela Centralamerika. Oftast stannar dessa bussar oavbrutet och går av princip aldrig hela vägen dit man ska! Jag blir också alltid väldigt fascinerad över hur mycket folk man faktiskt kan få in i en skolbuss! Så när vi skulle korsa gränsen till Guatemala tänkte vi, ska vi inte ta en taxi en liten bit på vägen?


Det visade sig vara ett dåligt beslut! Fick ta tusen bussar och taxis innan vi äntligen kom fram till Antigua!


Vi fick stanna i Puerto Barrio och ännu en gång spendera 2 dygn för att byta land! Men vi åt Kinamat (ja typ i alla fall)!
Var helt okej nöjd med situationen!


Till slut kom vi fram till Antigua, hittade värdfamilj och skola och hade en vecka av plugg och rutiner!


Vi fick en hund och Linn fick bo i nunnecell! Men sen fick hon också bo i mitt fina rum med balkong!


Antigua var fint men väldigt turistigt! Läs dyrt!


Gott om fina ruiner!


Favvostället med billig tacos (fast jag åt bara burritos)


Jag och Linn åt nutellacrepes med glass! Glada innan men frågar du Linn så här i efterhand är hon inte säker på att hon kommer äta choklad utom marabou då!


En annan sak vi ätit mycket är tostadas, hårt typ tacobröd med avokado, grönsaker och salsa! Så gott!!


Hängde mycket med Sara som är så fin!


Plugg!


Köpte jordgubbar på marknaden!


Träffade Alice som jobbar i Antigua som vi träffade i Colombia!


Gick på second hand! 


Gick ut en del! 


Jag och min spanska lärare!


Efter en härlig vecka var det dags att dra vidare! Med lite mer spanska än innan hoppas jag! Bild på min balkong och utsikt!



Linnea

Åh ni är så fina. Kan inte säga detta mycket nog men jag saknar er så himla mycket! Jag ÄLSKAR varje liten update ni gör men Gud vad jag gråter av att inte vara där med er. Det ser helt fantastiskt ut! Älskar er<3 Kramiz kramizar!<3



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?